bumba 70

Deze Bumba taart was voor Jort, een lief klein mannetje, dat precies op zijn vader lijkt. Jort is vandaag 1 jaar geworden en zijn opa Aad, heeft om deze taart gevraagd. Ik mocht me weer helemaal uitleven en ook de vullingen zelf bepalen, als er maar aardbeien en slagroom in zat!

Het is zo leuk om een taart voor een eerste verjaardag te maken, want die eerste is zo speciaal.
Ik herinner me nog de aller-aller-eerste verjaardagstaart die ik ging maken , die was natuurlijk voor Sabine (37 jaar geleden!) en ik was er een maand van te voren al mee bezig! Ik had nog nooit een echte taart gemaakt, dus ik had echt alles stap voor stap overgeschreven uit het margriet-kookboek!  Daar leerde iedere zichzelf-respecterende huisvrouw vroeger uit koken en bakken en dat boek kreeg je natuurlijk van je moeder als je ging trouwen. Er was toen ook nog niet zoveel op dat gebied. Nou, de taart was gelukt hoor : gevuld met slagroom en gele banketbakkersroom (zelf gemaakt met vanillestokje in de melk!), en natuurlijk zonder geur-kleur-en smaakstoffen. Geschaafde amandelen op de zijkant en vruchtjes bovenop.
Ik vond het zo'n werk, dat ik toen dacht, dat ik t nooit meer zou doen! Het kan raar lopen!......




Irritant, dat het marsepein op het kleine taartje een beetje is gebarsten. Daar ben ik niet tevreden over!  Maar al met al is dit toch weer een leuke verjaardagstaart geworden, vind ik!

Reacties

Populaire posts van deze blog

zeer stevige tietjes 63

Kinder Bueno Driptaart.176