Welkom!

Hallo allemaal,


Welkom op mijn blog. Ik ben Jose, 62 jaar oud ,moeder van twee zoons en twee dochters, oma van drie kleinzoons en twee kleindochters en verder verzorger van een vrije, blije papegaai, een kat, en manlief natuurlijk! ;-)
Na het beoefenen van enkele hobby's (waaronder: mineralen en edelstenen verzamelen, archeologie,  tekenen, schilderen, poppen maken, embossing-kaarten maken, borduren, speeldozen verzamelen, kiezelsteentjes beschilderen, fitness, wandelen, fietsen, skaten, papegaaien workshops, kanaries en zebravinkjes kweken, Italiaans leren, glas graveren,calligraferen, poppenhuis inrichten, dwarsfluit spelen, BoB Ross schilderen,  encaustic painting), heb ik 't helemaal gevonden: TAARTEN BAKKEN!!!!!!!!
En vooral het decoreren natuurlijk, dat is zo heerlijk om te doen, dat ik, als ik daarmee bezig ben, helemaal vergeet om ervan te snoepen, en dat, terwijl ik gek ben op zoetigheid!
Ik heb na 43 jaar huwelijk al heel wat gebakken, maar taarten met marsepein en fondant heb ik nu pas ontdekt. Ik kan er al mijn creativiteit in kwijt en het is heel rustgevend.
Met mijn inmiddels best-wel grote-gezin, incl. schoon-en kleinkinderen, zijn er heel wat gelegenheden om te bakken en anders verzinnen we er wel een!
En na de eerste twee taarten werd ik al zo enthousiast, dat ik mijn schoondochters heb aangeboden om hun bruidstaarten te maken!
Na het bekijken van de gallerie op de site van "De leukste taarten" zonk de moed me toch wel een beetje in de schoenen en begreep ik dat ik toch op zijn minst wel een paar work-shops kon gebruiken. Een heb ik inmiddels "achter de kiezen" en mijn eerste stapel-taart is geboren".
Ik kon niet geloven, dat IK dat gemaakt had, zo tevreden was ik erover, dus je begrijpt natuurlijk wel, hoe het voelt, als je taart , terwijl hij op zijn mooie kristallen plateautje staat te pronken, op een gegeven moment wreed aan zijn einde komt (wat uiteindelijk de bedoeling is van taart!).
Daarom heb ik besloten om van elke taart een foto te maken, zodat ik 'em weliswaar niet meer kan proeven, maar wel af en toe nog eens kan zien.
Niet iedere creatie zal  de schoonheidsprijs verdienen, maar dat geeft niet, want oefening baart kunst!
Via deze web-site wil ik jullie laten meegenieten van mijn nieuwe hobby en ik zou het leuk vinden om jullie mening te horen over mijn baksels en misbaksels.

Reacties

Populaire posts van deze blog

zeer stevige tietjes 63

Kinder Bueno Driptaart.176