kraamfeest voor dappere Tess. 130

Op 7 december 2012 kregen Natasja en Patrick hun eerste kindje. Een dochter, Tess, maar al na een zwangerschap van 26 weken.
Na vele lange, bange weken, zelfs maanden in het ziekenhuis,  met kleine stapjes vooruit en soms een grote stap terug, is Tess opgegroeid tot een prachtige gezonde baby van nu al 7 maanden.


Tess verdient een zilveren beker voor haar vechtlust en haar ouders ook.
En door dit alles is het er in al die tijd niet van gekomen, om kraamvisite te ontvangen, laat staan een kraamfeest .

Dus kreeg ik een maandje geleden het verzoek van Natasja's zus, Barbara, om alsnog een kraamtaart te maken .


Vandaag zou het feest gevierd worden, en je kon geen mooiere dag bedenken, want het was prachtig zonnig weer, dus het werd lekker buiten in de tuin gevierd.

Er moest uiteraard veel roze zijn en uiltjes.
Ik heb begrepen, dat ze iets met uiltjes hebben en Tess heeft uiltjesbehang op haar kamertje.

Wat niet zo heel goed op de fotoos te zien is, zijn de kleine voetstapjes op de taart, die van beneden af naar boven leiden.
symbolisch natuurlijk, voor de zware, lange weg omhoog. Hier linksboven het uiltje.




Hier snijdt mamma Natasja zelf de taart aan

En zo zag hij er van binnen uit!

Verse aardbeien met slagroom en witte chocolademousse.


Lieve, dappere Tess, ik wens je een prachtig en lang en gelukkig leven toe!


Reacties

  1. Jose, niet alleen je taarten zijn geweldig maar je weet ook weer iedere keer met je blog het ware verhaal erachter mooi weer te geven !
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me helemaal aan bij het stukje hierboven. Met een paar gegevens maak jij zulke bijzondere mooie taarten!! En deze was heel speciaal.. Toen ik hem met de papa van Tess kwam halen had ik echt een brok in mijn keel!!! Heel veel liefs de tante van deze dappere Tess...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel allebei voor de geweldige complimenten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij zo'n geweldig meisje die zo heeft gevochten samen met haar papa e mama om te zijn hoe ze nu is... hoort natuurlijk een feestje. En dan zeker met zo'n prachtige taart. En net als de taart bij hun bruiloft was deze weer zonde om hem aan te snijden. Een taart met gevoel gemaakt net als de bruiloft taart met die prachtige orchideeën . Weet zeker dat als Tess straks groot is en de foto's ziet zij zelf het geweldig vind. Dus met recht trots zijn op deze taart.....de oma van Tess

    Hoop dat het nu wel lukt want de keren hiervoor is hij niet geplaatst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel oma van Tess,
    Ik heb erg met jullie allemaal meegeleefd. Ik kreeg vaak informatie van Sabine, mijn oudste dochter, die dus ook de collega is van Barbara.
    Ik ben zelf ook oma,zoiets laat je niet onberoerd.
    Ik ben heel blij, dart ik deze taart voor jullie heb mogen maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Baksel of misbaksel?
Of heb je misschien iets anders dat je graag kwijt wilt?

Populaire posts van deze blog

zeer stevige tietjes 63

Kinder Bueno Driptaart.176