koken 89

Margriet, de locatiemanager van het kinderdagverblijf, waar mijn oudste dochter,Sabine, werkt, vroeg of ik een taart wilde maken voor haar schoonvader, die 81 jaar wordt. Tuurlijk, leuk Margriet, maar dan wil ik wel wat informatie hebben van je schoonvader. Nou, en toen stuurde ze me een mailtje.


Aat, zo heet hij dus, is gaan koken, sinds zijn vrouw ziek is geworden en dat doet hij met heel veel plezier. Hij kookt van alles en hij heeft zelfs  pas een appeltaart gebakken!  Hij maakt het zichzelf ook erg gezellig in de keuken, want er staat altijd een glaasje port bij en een plankje met kaas en worst!
Oma, vindt het allemaal heerlijk, maar ze vindt wel, dat hij veel te veel rommel maakt. (zeer herkenbaar!!).

Hij ruimt het wel allemaal zelf weer netjes op hoor.

Nou, toen ik dat aan  Sabine vertelde, en van die port, zagen we het ineens helemaal voor ons!
Kijk, met zulke info kan ik wat.

Dan laat ik mijn fantasie even de vrije loop en dan ga ik aan de slag.  

Heerlijk voor mij om de vrije hand te hebben, maar vooral leuk voor de opdrachtgever, want die heeft geen idee, wat hij kan verwachten......

Nou, hier zit íe dan: opa Aat in zijn pan met spaghetti temidden van de troep met een lekkere fles port en zijn kaas en worst! Hartelijk gefeliciteerd Aat en ik hoop, dat je nog heel lang, samen met je vrouw, van je kookkunsten mag genieten!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

zeer stevige tietjes 63

Kinder Bueno Driptaart.176