brandweer-bedankt-taart 51

Hai Mam, ik breek weer een keertje in..
Ik had je weer eens nodig voor een taart...een bedankt taart...voor de brandweer :)

Ik had een leuke ring besteld via internet van edelstaal...keihard, krijg je lekker weinig krasjes op...beetje te optimistisch koos ik maat 16...ach..ben aan de lijn, als hij nog niet past, lijn ik me er wel verder in..
Moet ik wel van je taarten afblijven! *moeilijk,moeilijk*
De ring was veel te klein...daar kwam ik pas achter toen hij om mijn vinger zat en er met geen mogelijkheid meer afging..bij alles wat ik probeerde werd mijn vinger dikker en paarser..
Op naar de juwelier, die moest hem er maar afknippen...maar dat ging zo gemakkelijk niet...het sterkste gereedschap is ook van edelstaal...dus al snel draaide hij zijn speciale gereedschap hiervoor kapot..flink geïrriteerd hierdoor, adviseerde hij me naar de huisartsenpost te gaan...de assistente begon vrolijk aan het klusje, maar toen zij ook haar gereedschap kapot draaide en er niet meer te zien was op mijn ring dan een piepklein gleufje hield zij het ook voor gezien...
Wat is de volgende stap nu, vroeg ik lichtelijk in paniek...het begon goed zeer te doen en ik wilde dat rotding er gewoon af! Gelukkig was zusje Sanne, mijn steun en toeverlaat die avond mee, om letterlijk mijn handje vast te houden...


De brandweer, antwoordde ze laconiek..
De brandweer????!!
Ja hoor, 6 man en 1 vrouw sterk kwamen in vol ornaat de behandelruimte binnen..
Ze zouden dit wel even regelen... Eerst mocht de brandweervrouw..

Helaas...ze kwamen niet veel verder...toen een brandweer man..

Weer niet..het speciale gereedschap was inmiddels onbruikbaar gesloopt door mijn ring...
maar gelukkig lieten zij mij niet zitten en een Dremel werd thuis bij een van de brandweermannen gehaald...



Provisorisch met een theelepeltje, een gesloopte tang, veiligheidsbrillen op, een dremel een lichtelijk in paniek zijnd slachtoffer, een waterspuitje om te koelen, want metaal op metaal wordt gloeiend heet en een engelen geduld, hebben ze er 1,5 uur over gedaan om mij te bevrijden van de ring...wat was ik blij!! Zijn het geen helden?? Dat verdient natuurlijk een taart!! Een brandweer taart met als finishing touch boven op een kusssentje met  "de ring" 




De taart was gevuld met een laag aardbeienkwark en een laag aardbeienkwark met verkruimelde bastognekoek..


De brandweer strepen aan de zijkant en de brandslang aan de achterkant...





Gisteravond na hun oefening even langs gebracht..gelukkig was de taart groot genoeg voor alle brandweermannen en vrouw...Hij werd goed ontvangen en het was hartstikke gezellig!



Toevallig genoeg vertelde een van de brandweermannen al eerder een taart geproefd te hebben van mijn moeder, bij de geboorte van zijn kleindochter :-D

Mam, weer onwijs bedankt!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

zeer stevige tietjes 63

Kinder Bueno Driptaart.176