kanjer-ketting-taart. 97




Een jaar geleden, vroeg mijn schoondochter Lydia, of ik een geboortetaartje wilde maken voor een collegaatje van haar, Rianne. Rianne en haar man hadden hun eerst kindje gekregen, een dochtertje, Nienke. Gezien de tekst, die Lydia ook op het taartje wilde hebben, begreep ik, dat dit wondertje er ook niet "zomaar" was gekomen. Toen Lydia op kraamvisite ging bij Nienke, bleek al snel, dat er iets niet in orde was met Nienke.
Dit werd het begin van een zeer enerverend jaar voor dit jonge gezinnetje.

Er bleek er een "foutje" in haar bloed te zitten. De artsen verwachten, dat dit "foutje" wel over gaat en zoals het er nu uitziet, lijkt het daar ook echt wel op. Nienke heeft verschillende onderzoeken en behandelingen gehad en voor elke behandeling en elk onderzoek kreeg ze een kraal en zo is er een lange ketting ontstaan van nu al bijna 200 kralen. Elke kraal heeft zijn eigen betekenis. Eigenlijk zijn deze kettingen bedoeld voor kinderen met kanker, dat heeft Nienke gelukkig niet, maar omdat ze ook een aantal keren een milde chemokuur heeft gehad, kreeg zij deze kralen ook. Toen Nienke's ouders het geboortetaartje ,kregen met mijn kaartje erbij, besloten ze om, als Nienke 1 jaar zou worden, ze bij mij haar eerste verjaardagstaart zouden bestellen.  Een paar weken geleden belde Rianne mij hierover en gelukkig had ik nog een plekje vrij. Zo niet, dan had ik er zeker op een of andere manier tijd voor gemaakt, al moest het 's nachts, want zo'n meisje verdient een mooie eerste verjaardagstaart! De taart moest vrolijke kleurtjes krijgen en Nienke's lievelingsknuffel, het konijn, moest er natuurlijk ook opstaan! En de kralen........ die hoorden er ook op. Ze maken een groot deel uit van haar leven, net als het konijn. Ze horen bij haar. Ik heb mijn best gedaan om er een mooie vrolijke taart van te maken, ondanks de kralen, die zo'n trieste lading hebben, maar waar al deze zieke kinderen toch zo vreselijk blij mee zijn.   Om de betekenis van al deze kralen te kennen, kun je eens kijken naar de website.

Je kunt dit prachtige initiatief ook op verschillende manieren financieel steunen want een ketting kost gemiddeld Eur. 80,=.
Ik vermoed, dat de taart inmiddels wel op is en dat Nienke en haar ouders met familie en vrienden een fijne eerste verjaardag hebben gevierd en ik hoop, dat ik over een jaar weer gevraagd word om een taart voor haar te maken. 
Nienke, hartelijk gefeliciteerd kleine kanjer en ik wens, dat het vanaf nu alleen nog maar bergopwaarts met je gaat!



Reacties

Populaire posts van deze blog

zeer stevige tietjes 63

Kinder Bueno Driptaart.176